Broccoli-reclame van AH valt verkeerd

Foto:

Albert Heijn heeft zich de woede van sommige landgenoten op de hals gehaald door met een reclame in te spelen op grappen en grollen over het Songfestival-liedje van Jeangu Macrooy. De Surinaamse zin Yu no man broko mi wordt vaak geïnterpreteerd als I don’t like broccoli, maar verwijst in werkelijkheid naar de tijd na de slavernij: Je kunt me niet breken.

De song Birth Of A New Age verwijst dus naar een beladen onderwerp, waarover geintje door velen niet op prijs worden gesteld. De in Suriname geboren en in Amsterdam wonende Macrooy staat op 22 mei in de finale van het Songfestival in het Rotterdamse sportpaleis Ahoy, nadat het liedjesfestijn vorig jaar wegens corona werd afgeblazen.

De Zaanse supermarktketen heeft inmiddels excuses gemaakt voor het slecht ontvangen inhalen op de broccoli-hype, meldt de NOS. Maar de advertentie wordt niet offline gehaald. Volgens NRC is er geen sprake van verontschuldigingen.

 

 

 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen