Bosschenaar brein achter nieuwe reclame Bavaria

14 feb 2021, 9:49 Nieuws
005 2
Lisette Broess-Croonen

Op social media en in whatsapp groepen kan je er bijna niet omheen: de Bavariareclame met persconferentie over het carnavalsvirus met de raad van elf maatregelen. Brein achter deze reclame is onder andere Bosschenaar Levi Sars.

Sars is medeoprichter van het marketing communicatiebureau Fama Volat , latijn voor ‘het gerucht krijgt vleugels’. “Deze reclame past perfect bij onze Fama-signatuur, we durven dingen bespreekbaar te maken die anderen links laten liggen. Het coronavirus is een serieus onderwerp en dat hebben we ook respectvol opgepakt. Maar onder de rivieren is ook een ander virus gaande, namelijk het carnavalsvirus. Daar hebben we met een knipoog op ingehaakt.”

Persconferentie

In de reclame is een persconferentie gaande met Rutte dun Urste, Hugo mun Jungske en biroloog Jaapie. Zij geven de carnavalsvierder elf handvatten om verantwoord met het carnavalsvirus om te gaan. “Het ontwikkelen van deze campagne was al een feestje. Alle reclames hadden op een gegeven moment de zoetsappige boodschap ‘we doen het samen’. Wij wilden iets anders. En we hebben blijkbaar precies de juiste snaar geraakt, want we hebben geen enkele negatieve reactie gehad. Zelfs premier Rutte stuurde een appje waarin hij sprak van een ‘briljant leuke campagne’. Als het zo goed landt, is het extra leuk.”

Doelgroep

“Het is ons vak om ons te verplaatsen in de doelgroep. Dat is in dit geval makkelijker als je zelf ook een carnavaller bent en het is goed dat er een Bosschenaar meedenkt, want daar gelden toch weer andere carnavalsregels. We maken deze campagnes vooral voor de mensen onder de rivieren, want daar zitten de grootste Bavariafans, maar we hopen stiekem toch dat ze boven de rivieren ook gniffelen.”

Prijzen

Het is niet de eerste succesvolle Bavariareclame die Sars heeft gemaakt. Eerder ging Fama Volat viral met ‘#carnavalvrij’ en ‘Carnaval verdient de Nobelprijs voor de Vrede’. Die eerste won zelfs alle prijzen die er op reclamegebied te winnen zijn. “Dat succes is eigenlijk niet te overtreffen. We zijn bij de huidige campagne wel iets gereserveerder om hem in te sturen voor de prijzen. Maar we hebben ook een hele succesvolle campagne gehad voor de kledingbank. Die was in eerste instantie alleen voor de vestiging in Eindhoven, maar is landelijk gegaan. Daarin wilden we uitdragen dat je geen merkkleding hoeft te dragen om er bij te horen. We hadden shirts met opdrukken als ‘Lacosteveel’, Straatarmani’ en ‘Adidasduur’. Die heeft het ook heel erg goed gedaan.”

Begin de dag met het nieuws uit je gemeente met de gratis Nieuwsbrief.

KLIK HIER

en meld je aan