Boodschappenbezorger Flink groeit stevig door in
‘s-Hertogenbosch. Inmiddels is Flink ruim drie jaar actief. Sindsdien is een
grote trouwe groep klanten ontstaan. Ruim 10 procent van de inwoners bestelt
vaak bij Flink. In ‘s-Hertogenbosch zijn komkommers, bananen en eieren de meest
bestelde producten.
In heel Nederland zijn inmiddels bij Flink ruim 6 miljoen
bananen besteld. Hoofdstad Amsterdam is ook voor Flink de bananenhoofdstad, met
meer dan 1 miljoen bestelde bananen. In Amsterdam is ook de grootste bestelling
ooit besteld: € 2.126,35. Diegene had dorst en bestelde o.a. 45 flessen
champagne. Bij de grootste bestelling in Hilversum, van € 996,89 had men juist
honger. Daar werd vooral 181 keer eten besteld, waaronder veel kipnuggets,
stokbroden en kaasblokjes.
Dit waren niet de bestellingen waarvoor het grootste aantal
bezorgers nodig was, dat was namelijk in Apeldoorn, waarbij bij één bestelling
liefst 6 bezorgers werden ingezet.
De meeste fooi wordt gegeven in Capelle aan den IJssel,
Zaandam, Haarlem en Spijkenisse, waar bij liefst 14% van de orders fooi wordt
gegeven.
De Flink bezorgers hebben sinds de start in 2021 een
ongekend aantal kilometers afgelegd: inmiddels 40 miljoen. Feestdagen zoals
Koningsdag, Sinterklaas en Sint Maarten zijn traditioneel de meest drukke
dagen.
Robin Kiesler, directeur Nederland, is trots op de positie
die Flink in de boodschappenmarkt heeft gerealiseerd: “We zijn voor veel
consumenten een goed of beter alternatief voor de traditionele supermarkt.
Flink geeft consumenten waardevolle tijd terug, doordat ze niet meer naar de
supermarkt hoeven te gaan. We zien dat steeds meer klanten hun volledige
dagelijkse boodschappen bij ons bestellen. Dat blijkt onder andere uit het
gemiddelde boodschappenmandje, dat bijna 40 euro bedraagt. Het beeld dat je vooral
bij Flink bestelt voor een paar vergeten producten of om het een keer te
problemen klopt al lang niet meer.”
Forse uitbreiding assortiment
Flink zal de komende maanden het assortiment fors
uitbreiden: van circa 2.300 naar bijna 5.000 verschillende producten. Dat gaat
geleidelijk. Elke maand komen er honderden nieuwe producten bij. Kiesler: “Het
gaat leuk zijn om dat in de app te volgen en steeds nieuwe producten te zien.
Daarbij gaat het om verbreding én verdieping. Denk daarbij aan meer
huishoudelijke en verzorgingsproducten en een uitgebreider assortiment
verspakketten en kant-en-klare maaltijden. Zowel de liefhebbers van vegan- en
koolhydraatarme producten, als liefhebbers van kazen en frisdranken zullen blij
zijn met de aanpassingen. Het wordt echt voor ieder wat wils. We hebben ook
extra oog voor consumenten met een kleinere portemonnee. Er komen veel
huismerkproducten tegen een lagere prijs bij. De komende jaren verwachten we
daarmee als dé aanbieder van same day of directe delivery een nog
grotere positie in de boodschappenwereld te veroveren.”
Onlangs maakte Flink bekend dat het 150 miljoen dollar extra
financiering heeft aangetrokken om verdere groei mogelijk te maken. De komende
twaalf maanden worden minimaal tien nieuwe locaties geopend, in bestaande
steden en in nieuwe steden als Gouda, Leidschendam en Zwolle. Flink is
inmiddels in ruim veertig gemeenten actief, met bijna zestig locaties.