Met de start van de zomervakantie en de zon die zich
eindelijk echt laat zien deze week, introduceert Peter Forger van Taveerne’t
Pantoffeltje in ‘s-Hertogenbosch een bijzondere toevoeging aan de menukaart:
zonnebrandcrème. En dat is niet zonder reden, want uit onderzoek blijkt dat 1
op de 5 mensen huidkanker krijgt terwijl dit in veel gevallen voorkomen kan
worden. Onder andere door je goed in te smeren met zonnebrandcrème.
Voor horeca-eigenaren is het een bekend fenomeen: als de zon
gaat schijnen lopen terrassen vol, maar er zijn maar weinig mensen die
zonnebrandcrème meebrengen naar het terras. En juist daar is het ook
nodig, want onderzoek toont aan dat 28% van de zonverbrandingen plaatsvindt in
de tuin of op het terras. En hoe vaker je verbrandt door de zon, hoe groter de
kans op huidkanker.
Zonnebrandcrème door heel Nederland op de kaart gezet
't Pantoffeltje is niet de enige horecagelegenheid die dit
jaar het initiatief neemt om gasten bewust te maken van de noodzaak om zich te
beschermen in de zon, door o.a. goed insmeren met zonnebrandcrème. De campagne
is opgezet door zorgverzekeraar Zilveren Kruis in samenwerking met onder
andere Tenue Soleil. Via
https://horeca-smeren.nl/ kunnen horecaondernemers
tubes SPF30 minerale zonnebrandcrème van Tenue Soleil ® bestellen tegen
kostprijs.
Bovendien zijn er meer dan 120 locaties met Zilveren
Kruis smeerpalen, waar zonnebrandcrème gratis beschikbaar is. Deze smeerpalen
zijn onder andere te vinden aan de kust, bij ziekenhuizen, sportverenigingen en
ook op verschillende festivals deze zomer. Een volledige lijst van locaties is
beschikbaar op de website ‘
Zorg dat je smeert’ van Zilveren Kruis.