’t Pantoffeltje zet deze zomer zonnebrandcrème op de menukaart om de kans op huidkanker te verkleinen

31 jul , 11:24 Nieuws
66a7ed2e85cfb
Met de start van de zomervakantie en de zon die zich eindelijk echt laat zien deze week, introduceert Peter Forger van Taveerne’t Pantoffeltje in ‘s-Hertogenbosch een bijzondere toevoeging aan de menukaart: zonnebrandcrème. En dat is niet zonder reden, want uit onderzoek blijkt dat 1 op de 5 mensen huidkanker krijgt terwijl dit in veel gevallen voorkomen kan worden. Onder andere door je goed in te smeren met zonnebrandcrème.
Voor horeca-eigenaren is het een bekend fenomeen: als de zon gaat schijnen lopen terrassen vol, maar er zijn maar weinig mensen die zonnebrandcrème meebrengen naar het terras. En juist daar is het ook nodig, want onderzoek toont aan dat 28% van de zonverbrandingen plaatsvindt in de tuin of op het terras. En hoe vaker je verbrandt door de zon, hoe groter de kans op huidkanker.
Zonnebrandcrème door heel Nederland op de kaart gezet
't Pantoffeltje is niet de enige horecagelegenheid die dit jaar het initiatief neemt om gasten bewust te maken van de noodzaak om zich te beschermen in de zon, door o.a. goed insmeren met zonnebrandcrème. De campagne is opgezet door zorgverzekeraar Zilveren Kruis in samenwerking met onder andere Tenue Soleil. Via https://horeca-smeren.nl/ kunnen horecaondernemers tubes SPF30 minerale zonnebrandcrème van Tenue Soleil ® bestellen tegen kostprijs.
Bovendien zijn er meer dan 120 locaties met Zilveren Kruis smeerpalen, waar zonnebrandcrème gratis beschikbaar is. Deze smeerpalen zijn onder andere te vinden aan de kust, bij ziekenhuizen, sportverenigingen en ook op verschillende festivals deze zomer. Een volledige lijst van locaties is beschikbaar op de website ‘Zorg dat je smeert’ van Zilveren Kruis.